Περιγραφή της διαδρομής του “Protect Aoos” MTB Ultra 2015
12 Αυγούστου 2015
0

Σε ότι αφορά την περιγραφή που έχετε στα χέρια σας σε καμία περίπτωση δεν έχουνε συμπεριληφθεί όλες οι λεπτομέρειες της διαδρομής γιατί αυτό θα έκανε την περιγραφή ιδιαίτερα μεγάλη και κουραστική. Με την ενημέρωση αυτή μπορείτε να έχετε μια συγκεκριμένη εικόνα του τι περιλαμβάνει η «ανάποδη» για φέτος φορά της διαδρομής, τόσο για τους νέους φίλους του αγώνα αλλά και για όσους έχουν τρέξει την διαδρομή τις προηγούμενες χρονιές. 

Όπως θα μπορέσετε να διαβάσετε στην συνέχεια, τα απαιτητικά κομμάτια φέτος αλλάζουνε θέση. Τα ασφάλτινα τμήματα της διαδρομής βρίσκονται στην αρχή της, το δυσκολότερο ανηφορικό κομμάτι βρίσκεται φέτος μεταξύ του 50ου -65ου χιλιομέτρου και χρειάζεται ορθή διαχείριση των δυνάμεών σας ενώ δεν απουσιάζει και η παρατεταμένη ανηφόρα της Μόρφας και το rock garden στο 103ο χιλιόμετρο.

[ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ  ΣΕ PDF] ACP_PDF 2_file_document
[ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ  ΤΟΝ ΧΑΡΤΗ ΣΕ PDF]     ACP_PDF 2_file_document
[ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ  THΝ ΔΙΑΔΡΟΜΗ]         GPSIES_LOGO

Βωβούσα, 30 Αυγούστου, 8:30 το πρωί                                                                                                    

Με την Εκκίνηση [0,0km/980m] στο κέντρο της Βωβούσας, μετά από 600 μέτρα, ξεκινά ανηφορικό ασφάλτινο τμήμα 3ων χιλιομέτρων που οδηγεί στην θέση Μηλιές [3,2km/1560m]. Συνεχίζει χωμάτινη ανηφορική διαδρομή μέχρι την θέση Ciatra di Vintou [6,5km/1403m]. Εκεί υπάρχει τεχνικό κατηφορικό τμήμα για 200-300 μέτρα που μας οδηγεί σε βατή χωμάτινη οδό [7,1km/1238m] και από εκεί στον Πάνω Μαχαλά του χωρίου [9,6km/1084m]  από εκεί ξεκινά τεχνικό τμήμα σε καλντερίμι που μας οδηγεί στο κέντρο της Βωβούσας [10,4km/980m] και μετά από λίγα μέτρα στον 1ο σταθμό του αγώνα.

<4D6963726F736F667420576F7264202D20F0E5F1E9E3F1E1F6DE20E4E9E1E4F

Από τον 1ο σταθμό [10,4km/980m] συνεχίζει τμήμα ασφάλτου 3ων περίπου χιλιομέτρων [13,5km/1045m] και μετά χωμάτινη διαδρομή με θετική κλίση μέχρι λίγο πριν τη θέση Λάκος Παππά  [14,5km/1036m] όπου βρίσκουμε, στα 1053 μέτρα υψόμετρο, κατηφόρα μέχρι το ρέμα (ρηχό και βατό για το ποδήλατο) και αμέσως μετά απότομη ανηφόρα 100m που συνεχίζει ανηφορικά, με μικρότερη βέβαια κλίση,  μέχρι τη θέση Μούργκο και στον 2ο σταθμό [18km/1293m]. Μετά τον σταθμό υπάρχει απότομο ανηφορικό τμήμα 150μ με κλίση που φτάνει τα 20%. Αποτελεί τμήμα τραχτερόδρομου και η βατότητά του είναι δύσκολη. Στο 21ο km υπάρχει κομμένο ρέμα (πιθανά, ποδήλατο στα χέρια). Μετά και μέχρι το 25ο χιλιόμετρο υπάρχει εναλλαγή στις κλίσεις με γενικά θετικό πρόσημο, χωρίς μεγάλες ανηφόρες, που οδηγεί στην άσφαλτο [25km/1329m].

<4D6963726F736F667420576F7264202D20F0E5F1E9E3F1E1F6DE20E4E9E1E4F

Ασφάλτινο, ανηφορικό, τμήμα 2 χιλιομέτρων μας οδηγεί στον 3ο σταθμό στην θέση Εικονίσματα [27km/1480m].  Μετά από ακόμα 3 περίπου χιλιόμετρα ανηφόρας φτάνουμε στο υψηλότερο σημείο της διαδρομής [30km/1612m]. Λίγο πριν το οδόστρωμα αρχίζει να έχει αρκετή πέτρα και κροκάλα. Πιάνοντας την κατηφόρα που θα μας οδηγήσει στο Φλαμπουράρι υπάρχει ακόμη τμήμα με πέτρα στο οδόστρωμα για 3-4 χιλιόμετρα και μέχρι το Φυτώριο [35km/1250m] όπου από εκεί και κάτω ο δρόμος είναι καθαρός και γρήγορος, με στροφές,  και οδηγούμαστε στον 4ο σταθμό του Φλαμπουραρίου [41km/1013m].

<4D6963726F736F667420576F7264202D20F0E5F1E9E3F1E1F6DE20E4E9E1E4F

Μετά από 4 χιλιόμετρα ασφάλτου με επίπεδη κλίση ξεκινά [44,7km/1027m] κατηφορικό χωμάτινο τμήμα με αρκετά τμήματα που χρειάζονται προσοχή και συγκέντρωση και οδηγεί στο χαμηλότερο σημείο του αγώνα [50,6km/708m] στην θέση Μονή Βουτσάς.

<4D6963726F736F667420576F7264202D20F0E5F1E9E3F1E1F6DE20E4E9E1E4F

Με την διάσχιση της μεταλλικής γέφυρας του Βάρδα ποταμού ξεκινά το πρώτο από τα 3 ανηφορικά τμήματα στην περιοχή της Δόλιανης.

Στην αρχή υπάρχει απότομη κλίση αλλά το πατημένο οδόστρωμα «βοηθά» την ανάβαση. Υπάρχουν λίγα μικρά τμήματα που έχει αρκετό απάτητο χαλίκι και μπορεί να «κλοτσήσει» το ποδήλατο. Με την ανάβαση 2,6 χιλιομέτρων η διαδρομή φτάνει σε ασφάλτινο τμήμα [53,2km/948m]. Το τμήμα ασφάλτου, το τελευταίο μέχρι την Βωβούσα, έχει μήκος ένα χιλιόμετρο και οδηγεί στον Σταθμό/Πόρτα της Δόλιανης [54,2km/900m]. Η πόρτα στην Δόλιανη ορίστικε στις 5:30 ώρες από την εκκίνηση

<4D6963726F736F667420576F7264202D20F0E5F1E9E3F1E1F6DE20E4E9E1E4F

Μια ανηφόρα μήκους 2,6χιλιομέτρων με ανύψωση 275μέτρα που την δυσκολεύει α) το ανηφορικό καλντερίμι στην αρχή 150μέτρα, β) το άφτιαχτο καλνερίμι με την πέτρα, 20 μέτρα, που θα χρειαστεί το ποδήλατο να το πάρετε στα χέρια και γ) το δύσκολο τερέν της υπόλοιπης ανηφόρας. Έτσι φτάνουμε στο  [56,6km/1175m].

<4D6963726F736F667420576F7264202D20F0E5F1E9E3F1E1F6DE20E4E9E1E4F

Για τα 4 περίπου, επόμενα, χιλιόμετρα η διαδρομή γίνεται ποιο «βατή» αλλά παραμένει απαιτητική με θετική κλίση και οδηγεί στην Τρίτη ανηφόρα της Δόλιανης που ξεκινά στο [60,8km/1200m] και για 4 χιλιόμετρα και ανύψωση 258 μέτρα φτάνουμε στο [65km/1438m]. Αμέσως υπάρχει απότομη «τεχνική» ατραπός (κατηφορικό τμήμα με μεγάλη κλίση) με κλίση που ξεκινά από τα 25% και ομαλοποιείται κατά μήκος των 800 μέτρων. Στην συνέχεια ακολουθεί τμήμα γρήγορο και μετά από 3 χιλιόμετρα συναντάμε τον Σταθμό της Αγίας Μακρίνης [68km/1343m].

<4D6963726F736F667420576F7264202D20F0E5F1E9E3F1E1F6DE20E4E9E1E4F

Από την Αγία Μακρίνη και μέχρι τον επόμενο σταθμό στην θέση Βρύση Τσούκα [79km/1287m] η διαδρομή των 11 χιλιομέτρων έχει εναλλαγές στην κλίση, βατό τερέν και μπορεί να χαρακτηριστεί ξεκούραστη, για τα δεδομένα του αγώνα.

Αμέσως μετά τον σταθμό στη Βρύση Τσούκα υπάρχει κατάβαση που οδηγεί σε κομμένο ρέμα/τεχνικό στα [83km/1150m]. Αφού περάσετε το σημείο του κομμένου ρέματος ξεκινά ανηφορικό τμήμα 2,5 ανηφορικών χιλιομέτρων μέχρι το [85,5km/1253m].

<4D6963726F736F667420576F7264202D20F0E5F1E9E3F1E1F6DE20E4E9E1E4F

Ακολουθεί τμήμα 5 χιλιομέτρων με γρήγορη διαδρομή που οδηγεί στην τελευταία μεγάλη-παρατεταμένη ανηφόρα της Μόρφας. Η ανηφόρα ξεκινά αμέσως μετά τον Σταθμό/Πόρτα Βρύση Λάιστα [90km/1080m]. Η πόρτα ορίστικε στις 7:30 ώρες από την εκκίνηση.

<4D6963726F736F667420576F7264202D20F0E5F1E9E3F1E1F6DE20E4E9E1E4F

Οχτώ (8) χιλιόμετρα ανάβασης μας οδηγούν από τα 1080 στα 1503 μέτρα στην ράχη Μόρφας. Η ανηφόρα έχει γενικά ομαλή κλίση χωρίς να λείπουν μικρά τμήματα με απότομες αλλαγές στην κλίση.

Δεν παύει να είναι όμως μια δύσκολη ανάβαση λόγω και της κόπωσης που συσσωρεύεται.

<4D6963726F736F667420576F7264202D20F0E5F1E9E3F1E1F6DE20E4E9E1E4F

Μετά από τον Σταθμό Μόρφας [98,50km/1503m] κατηφορίζετε για 1,5-2,0 χιλιόμετρα σε ξεκούραστη χωμάτινη οδό [101km/1383m]. Από εκεί συνεχίζει κατηφορική κλίση, με σημεία που χρήζουν συγκέντρωσης, μέχρι να φτάσουμε σε κομμάτι με κροκάλα (rock garden) στο [103km/1275m]. Συνεχίζοντας ξεκινά στο [104km/1190m] ανηφορικό τμήμα 900μέτρων που οδηγεί στον τελευταίο σταθμό του αγώνα στην θέση Πετρούμισα στα 1255μέτρα στο 106ο χιλιόμετρο. Κατηφορικό γρήγορο τμήμα με αρκετή κλίση μας οδηγεί στην θέση Valia Saca στα 950 μέτρα υψόμετρο.

<4D6963726F736F667420576F7264202D20F0E5F1E9E3F1E1F6DE20E4E9E1E4F

Απομένουν περίπου 7 χιλιόμετρα για τον τερματισμό στην Βωβούσα. Μέχρι την Βωβούσα υπάρχουνε εναλλαγές στην κλίση με μικρά ανηφορικά τμήματα που τα δυσκολεύει η συσσωρευμένη πλέων κούραση των πάνω από 100 χιλιόμετρα αγώνα.

Πριν την τελική ευθεία θα χρειαστεί η κατάβαση 50 μέτρων δασικής οδού με «ζικ-ζακ» και η διάσχιση του Αώου ποταμού (114ο km). Η ανάβαση κομματιού 700 μέτρων με ανύψωση 50 περίπου μέτρων πριν την είσοδο στα τελευταία 900 ασφάλτινα μέτρα του αγώνα και τον Τερματισμό στο κέντρο της Βωβούσας χρειάζονται την επιστράτευση και των τελευταίων δυνάμεών σας.

<4D6963726F736F667420576F7264202D20F0E5F1E9E3F1E1F6DE20E4E9E1E4F

** Η  περιγραφή αυτή ελπίζουμε να σας βοηθήσει κυρίως στην διαχείριση των δυνάμεών σας κατά την διάρκεια του αγώνα. Σε ότι αφορά τις αποστάσεις (μετρήσεις) μπορεί να υπάρχουνε διαφορές κατά την δική σας μέτρηση την ώρα του αγώνα, κάτι που μπορεί να οφείλεται στην συσκευή που χρησιμοποιεί ο κάθε ένας μας αλλά και στον τρόπο οδήγησης

Η απόσταση και οι δυσκολίες της διαδρομής απαιτούν σωστή διαχείριση δυνάμεων και εξατομικευμένο σχεδιασμό, χωρίς υπερβολές ή παρορμητισμούς ώστε να επιτευχθεί  ο τερματισμός ή ακόμη και ένα καλό αποτέλεσμα.

Καλή προετοιμασία!