Περιγραφή του “Protect Aoos” mtb Marathon2019
27 Αυγούστου 2019

Μπορείτε να δείτε την διαδρομή του “Protect Aoos” mtb Marathon 2019 στο www.ridewithgps.com και να κατεβάσετε την διαδρομή στην μορφή αρχείου που σας εξυπηρετεί. Μπορείτε να βρείτε τον χάρτη της διαδρομής σε μορφή pdf εδώ

Ενώ μπορείτε να περιηγηθέιτε στον χάρτη της διαδρομής πατώντας το εικονίδιο με το αεροπλάνο

(κάτω αριστερά)

[0] Εκκίνηση στη Βωβούσα | 0,0ο km/1.000m
Εκκίνηση από την πλατεία της Βωβούσας με κατεύθυνση την Μεταλλική γέφυρα και το Καταφύγιο “Βάλια Κάλντα” όπου μετά από 3,2 χιλιόμετρα σε ασφάλτινο τμήμα μπαίνουμε Αριστερά σε χωματόδρομο στην διασταύρωση και αφήνουμε το πρώτο ασφάλτινο κομμάτι του αγώνα.
Διασχίζουμε ενα πρώτο μικρό ρέμα και μετά από σύντομη ανηφόρα και γρήγορη κατηφόρα φτάνουμε σε πέρασμα κάθετα στο “Ρέμα του Παππά” και την έξοδο από αυτό σε απότομη ανηφόρα για 250m με κλίση στο 10%.
Για 3,5 χιλιόμετρα ανηφορικό τμήμα με πέτρα και μέση κλίση 8,6%. Φτάνοντας στο 8,0ο km μετά από μικρή κατηφόρα και διασχίζοντας ένα ξέφωτο στα Αριστερά μας συναντάμε απότομη ανηφόρα-τραχτερόδρομο 200-300μ, με πολύ κροκάλα.
Από την κορυφή του τραχτερόδρομου μέχρι τον επόμενο σταθμό ακολουθούν 7,0 χιλιομετρα ομαλής πορείας με εναλλαγές στην κλίση και ομαλό οδόστρωμα σε δάσος οξιάς.
[1] ΣΤΑΘΜΟΣ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ «ΠΛΑΚΑΣ» | 14,8ο km/1.356m
Μετά τον σταθμό έξοδος σε ασφαλτινο τμήμα για 100m και στην πρώτη αριστερή φουρκέτα βγαίνουμε Δεξιά σε χωμάτινη οδό.
Μετά από 750m και μικρές κλίσεις στα Αριστερά μπαίνουμε σε τραχτερόδρομο μήκους 800m και μέση κλίση 12,9% (max 20%).
Τελειώνοντας τον απότομο τραχτερόδρομο έρχεται κατηφορικο κομμάτι που οδηγεί σε διασταύρωση (17,60km) και τότε επιλέγουμε τον πιο Αριστερό κλάδο. Προσοχή στο οδόστρωμα.
-Ακολουθείτε πάντα το γαλάζιο χρώμα που θα το βλέπετε πάνω σε δέντρα, σε βράχους, ή ακόμη και πάνω στο δρόμο.
Μετά από ένα περίπου χιλιόμετρο ξεκινά Ανηφορικό τμήμα για 3,60 χιλιόμετρα (και 3,7% μέση κλίση) μέχρι 1,5 χιλιόμετρο πριν από τον σταθμό στον Αυχένα Μόρφα στο 23,6ο km.
[2] ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΥΧΕΝΑΣ «ΜΟΡΦΑΣ» | 23,6ο km/1.545m
Από το 32οkm και για 4,50 χιλιόμετρα κατηφορικό γρήγορο τμήμα που χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή σε κάποιες στροφές μας οδηγεί στην άσφαλτο.
Δεξιά στην ασφάλτινη διασταύρωση συνεχίζεται η γρήγορη κατηφόρα για 1100 μέτρα μέχρι την γέφυρα της Λάιστας οπου ξεκινά ανηφορικό τμήμα 2,0 χιλιομέτρων στο 6% με άσφαλτο κακής ποιότητας.
[3] ΣΤΑΘΜΟΣ ΠΛΑΤΕΙΑ «ΛΑΪΣΤΑΣ» | 39,4ο km/975m
Μετά τον σταθμό στην πλατεία από μικρή διαδρομή στο χωριό, ανηφορικό τμήμα χωρίς αρνητικές κλίσεις για 8,9 χιλιόμετρα στο 7,5% (max 14%) και 670m θετική υψομετρική.
Το τερέν είναι σε αρκετά καλή κατάσταση. Ενώ υπάρχουν και σημεία με πανοραμική θέα.
[4] ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΥΧΕΝΑΣ «ΜΠΑΤΑ»/ ΣΑΛΑΤΟΥΡΑ | 48.3ο km/1.642m
Στο Λιβάδι που βρίσκεται ο σταθμός υπάρχει Αριστερά δασική οδός για 6,50 χιλιόμετρα με εναλλαγές στις κλίσεις, καλό οδόστρωμα και σκιά από φυλλοβόλα.
Ακολουθούν 2,00 χιλιόμετρα κατηφορικό γρήγορο τμήμα όπου συναντάμε διασταύρωση και παίρνουμε τον Αριστερό Κλάδο. Για άλλα 2 χιλιόμετρα συνεχίζεται το κατηφορικό τμήμα. Ανηφορικό τμήμα 1,50 χιλιομέτρου χωρίς απαιτητικές κλίσεις.
Μικρή κατηφόρα και στην Διασταύρωση όλο Αριστερά πρός Βωβούσα.
Αμέσως μετά από 1,80 χιλιόμετρα κατηφορικού γρήγορου τμήματος φτάνουμε στον σταθμό Φαρμάκη.

Θα πρέπει να βρίσκεστε στον 5ο Σταθμό της διαδρομής στη θέση “Φαρμάκι” στο 64 km πριν τις 15:00 το μεσημέρι (απαιτεί σε όλη την προηγούμενη διαδρομή να κινήστε με περίπου 10,00km/h μέση ταχύτητα)

[5] ΣΤΑΘΜΟΣ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ «ΦΑΡΜΑΚΙ» | 63,2ο km/1.408m
Αμέσως μετά τον σταθμό 3,0 χιλιόμετρα γρήγορου κατηφορικού τμήματος με δροσιά και σκιά. Μετά από το πρώτο πέρασμα από ρέμα με λίγο νερό μπαίνουμε σε rock garden για 600 μέτρα. Στο τέλος της κατηφόρας Δεξια στροφή και πέρασμα από ρέμα. Για 400μ μονοπάτι με χόρτο και διαμορφωμένα νεροφαγώματα. Βγαίνουμε από το Τεχνικό Κομμάτι και πιάνουμε ανηφόρα για 170μ και κλίση 12%. Με γρήγορο κατηφορικό τμήμα φτάνουμε στην διασταύρωση κάτω από την Αγία Παρασκευή.
Δεξιά προς την Βωβούσα και φτάνουμε στον οικισμό. 900 μέτρα για τον τερματισμό που περιλαμβάνει με την σειρά, Πέρασμα από ξύλινο γεφυράκι και μικρή απότομη ανηφόρα. 600 μέτρα με πατημένο δρόμο και καλντερίμι. Βγαίνουμε από τον δρόμο με μικρή Αριστερή κατηφόρα. Μπαίνουμε σε λιβάδι με χόρτα. Άλλη μια κατηφόρα μερικών μέτρων και βγαίνουμε στην όχθη του ποταμού που μας οδηγεί με ξύλινη γέφυρα στην απέναντι όχθη. Σειρά από ράμπες μας οδηγεί στον τερματισμό.